Fello logotyp

Fello chattar

Välkommen till Fello!

Kom igång med ditt nya abonnemang

När ditt SIM-kort har aktiverats är det bara att sätta i detta i din telefon och starta om mobilen. Du har fått en ny PIN-kod och PUK-kod, dessa står på plastbrickan som kom tillsammans med SIM-koret. Vi rekommenderar att du sparar denna plastbricka om du behöver tillgång till dina koder.

SIM-kortet kommer i alla olika storlekar så att det finns en storlek som passar oavsett vilken telefon som du har.

Kontakter, bilder och APP:ar sparas vanligtvis på din telefon men dubbelkolla gärna detta så att informationen kommer med när du byter SIM-kort. Om de inte gör det kan du enkelt flytta över kontakter etc. från ditt SIM-kort till din telefon.

Aktivera Surf och MMS

Aktivera Surf och MMS

I de allra flesta fall så aktiveras mobildata och MMS per automatik på ditt abonnemang. Men i vissa fall kan man behöva hjälpa telefonen att hitta rätt inställningar för att komma igång. Vi har samlat inställningarna för Surf och MMS på vår hemsida, där kan du hitta guider för olika modeller.

Inställningar för surf och sms
Aktivera Mina sidor

Aktivera Mina sidor

Vi brukar rekommendera att man skapar ett konto på Mina sidor. Detta är bra att ha om du skulle glömma bort din PIN-kod och behöver tillgång till din PUK-kod. Lika så kan du spärra ditt SIM-kort dygnet runt via Mina sidor vilket är bra att ha möjlighet till om din telefon skulle komma bort. Utöver det kan du se din förbrukning och sparade surf, ladda hem fakturakopior och ändra din abonnemangsform. Vi har även en ”Bjud in en vän” funktion där du kan bjuda in dina vänner till Fello och få rabatt på ditt abonnemang. Detta kan du läsa mer om när du har skapat ett konto.

Skapa konto för Mina sidor
Bjud in dina vänner

Bjud in dina vänner och få rabatt

Vi har en ”Bjud in en vän”-funktion där du kan bjuda in dina vänner till Fello och få rabatt på ditt abonnemang. Detta kan du läsa mer om när du har skapat ett konto på Mina sidor.

Till bjud in en vän
Röstbrevlåda

Röstbrevlåda

För att aktivera din röstbrevlåda ringer du nummer 144 från din telefon och följer instruktionerna. Om du vill kan du ladda ner en manual för röstbrevlådan. Där står det instruktioner om hur du administrerar röstbrevlådan.

Ladda ner manual till röstbrevlådan
Ändra till Autogiro eller E-faktura

Ändra till Autogiro eller E-faktura

Har du valt att betala ditt abonnemang med faktura kan du redan nu logga in på din internetbank och ansöka om Autogiro eller E-faktura. För att ansluta dig till Autogiro så söker du upp Fello AB som betalningsmottagare och fyller i dina uppgifter. Föredrar du E-faktura så kan du söka upp Fello som betalningsmottagare och fylla i anmälningsformuläret. Ditt kundnummer hittar du på Mina sidor.

Läs mer här
Din första faktura

Din första faktura

Har du valt att betala med faktura kan din första faktura innehålla avgifter för mer eller mindre än en månad beroende på när i månaden ditt abonnemang aktiverats. Vi har samlat information om din första faktura.

Se informationen här
Saldo via SMS

Saldo via SMS

Om du vill få information om din förbrukning för innevarande månad kan du skicka ett SMS till nummer: 2222 med texten ”Saldo” så kommer du att få ett svar tillbaka med månadens förbrukning.

Till dig som betalar med kort eller har ett helt nytt nummer

Till dig som betalar med kort

Tänk på att ditt abonnemang kan vara spärrat för viss typ av trafik, så som utlandstrafik och betaltjänster. Kontakta oss på kundservice om du vill ha hjälp hur man kan gå tillväga för att aktivera dessa tjänster.

Abonnemang för barn under 18 år

Till dig som har beställt ett abonnemang som kommer användas en person under 18 år

Tänk på att det är du som ingått avtal med oss som är betalningsansvarig för abonnemanget även om det nyttjas av någon annan. Om du inte spärrar för extra tjänster på abonnemanget kan det tillkomma avgifter för betaltjänster (rösta i Idol eller Melodifestivalen etc.) eller köp av extra surf. Du kan lägga in en spärr via Mina sidor eller genom att kontakta oss på kundservice.

Utlandsvistelse

Utlandsvistelse

Vi får ofta frågor om trafik i utlandet och vad som gäller med den nya regeln om fri roaming inom EU/ESS. Med anledning av detta har vi skrivit en artikel om saker som kan vara bra att tänka på när man reser utomlands. T.ex att det inte är fri roaming om du reser på en båt och kopplar upp mot en satellit eller om du ringer till ett telefonnummer som klassas som ett betalsamtal. Du hittar artikeln här.

Läs artikeln
frågor

Vanliga frågor och svar

Vi har samlat frågor och svar på vår hemsida. Där kan du surfa in dygnet runt och få hjälp. Är det någon fråga som du tycker saknas, hör gärna av dig till oss så ordnar vi detta? Vi uppskattar din feedback.

Till Felloservice
fello_pratarikopp

Kontakta oss

Vi gillar att prata med våra Fellos. Inga frågor eller funderingar är för stora eller för små. Hör av dig på det sätt som passar dig bäst. Vi är tillgängliga via chatt, telefon och e-post.

0770-33 22 22

Sommaröppettider: mån – tors 09:00 – 15:00

hello@fello.se

Vi svarar så snabbt som möjligt.

Chatt

Öppettider: Vardagar 08:00 - 17:00

Kundnöjdhet

Hos Fello värdesätter vi våra fellos åsikter. Vi finns att recensera på Trustpilot, en oberoende omdömescommunity, med nolltolerans mot falska omdömen. Det tycker vi är schysst!

Se alla omdömen här

trustpilot logo
Fello logo

Fello en del av Telia Sverige AB. Vera Sandbergs Allé 5C, 411 33 Göteborg

© Telia Sverige AB 556430 - 0142