Fello logotyp
Fello chattar

Välkommen till fello!

Kom igång med ditt nya abonnemang

När ditt SIM-kort har aktiverats sätter du det i din telefon och startar om mobilen.
Din nya PIN-kod och PUK-kod står på plastbrickan som kom tillsammans med SIM-kortet. Spara plastbrickan för att ha tillgång till dina koder om det skulle behövas. SIM-kortet kommer i alla nödvändiga storlekar för att passa oavsett vilken mobil du har. Kontakter, bilder, appar och liknande sparas vanligtvis på telefonen, men dubbelkolla gärna att allt hänger med. Om du saknar något kan du enkelt flytta över det från ditt SIM-kort till din telefon.

Aktivera Surf och MMS

Aktivera surf och MMS

I de allra flesta fall aktiveras mobildata och MMS automatiskt på ditt abonnemang. Men i vissa fall behöver du hjälpa telefonen på traven att hitta rätt inställningar. Vi har samlat surf- och MMS-inställningarna i enkla guider.

Inställningar för surf och sms
Aktivera Mina sidor

Aktivera mina sidor

Att skapa ett konto på Mina sidor är ett smart move! På Mina sidor hittar du din PUK-kod. Här kan du också kolla din förbrukning och sparade surf, ladda hem fakturakopior och byta surfmängd. Och om din mobiltelefon skulle komma bort, är det på Mina sidor du spärrar ditt SIM-kort.

Skapa konto
Bjud in dina vänner

Värva vänner och få gratismånad

Vi bjussar på en månadsavgift varje gång du värvar en vän. Dessutom får den ”nya fellon” en extra månad till halva priset. Du behöver skapa ett konto på Mina sidor för att hämta din unika värvningslänk.

Till Mina sidor
Röstbrevlåda

Röstbrevlåda

Aktivera din röstbrevlåda genom att ringa 144 och följ stegen. Vill du läsa instruktionerna eller veta mer om hur du använder röstbrevlådan kan du ladda ner vår enkla guide.

Ladda ner guiden
Ändra till Autogiro eller E-faktura

Ändra till autogiro eller e-faktura

Har du valt att betala ditt abonnemang med faktura, men vill byta till autogiro eller E-faktura? Det går smidigt att lösa! Ansök genom att logga in på din internetbank, sök Fello som betalningsmottagare och fyll formuläret.

Läs mer här
Din första faktura

Din första faktura

Om du valt att betala med faktura så kan din första faktura innehålla avgifter för mer eller mindre än en månad. Det beror på när i månaden ditt abonnemang aktiverades. Vi har samlat allt du kan vilja veta om din första faktura.

läs om första fakturan
Saldo via SMS

Saldo via SMS

Om du vill få information om din förbrukning för innevarande månad kan du skicka ett SMS till nummer: 2222 med texten ”Saldo” så kommer du att få ett svar tillbaka med månadens förbrukning.

Till dig som betalar med kort eller har ett helt nytt nummer

Till dig som betalar med kort

Tänk på att ditt abonnemang kan vara spärrat för viss typ av trafik, så som utlandstrafik och betaltjänster. Kontakta oss på kundservice om du vill ha hjälp hur man kan gå tillväga för att aktivera dessa tjänster.

Abonnemang för barn under 18 år

Abonnemang till person under 18 år

Har du beställt ett abonnemang till ditt barn? Tänk på att du som signerat avtalet är betalningsansvarig för abonnemanget även om det används av någon annan. Du kan undvika ovälkomna avgifter genom att spärra abonnemanget för betaltjänster, så som köpa extrasurf eller rösta i Melodifestivalen. Spärra via Mina sidor.

Till Mina sidor
Utlandsvistelse

Resa utomlands

Ska du ut i vida världen? Spännande! Men vad gäller exempelvis den nya regeln om fri roaming inom EU/EES? Du är inte ensam om att undra. Därför har vi samlat fem tips på hur slipper du onödiga mobilkostnader under semestern.

Till Tipsen
frågor

Ni frågar – vi svarar

På Felloservice hittar du svar på de flesta av dina frågor – dygnet runt. Och saknar du någon information så hör gärna av dig till oss, vi fyller på efter hand.

Till Felloservice
fello_pratarikopp

Kontakta oss

Hello! Våra fellohjärtan slår extraslag när vi får prata med dig och hjälpa till! Inga funderingar eller frågor är för små eller för stora. Vi är tillgängliga via telefon och chatt, så att du kan kontakta oss på det sätt du är bekvämast med.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar 08:00-16:00.

0770-33 22 22

Chatt

Varför Fello?

Det spelar egentligen ingen roll vad vi säger, det är våra fellos du ska lyssna på. Därför finns vi att recensera på Trustpilot.

Se alla omdömen

Fello logo

Fello en del av Telia Sverige AB. Johan Willins gata 6, 416 64 Göteborg

© Telia Sverige AB 556430 - 0142