Välkommen till fello!
Kom igång med ditt nya abonnemang
När ditt SIM-kort har aktiverats sätter du det i din telefon och startar om mobilen.
Din nya PIN-kod och PUK-kod står på plastbrickan som kom tillsammans med SIM-kortet. Spara plastbrickan för att ha tillgång till dina koder om det skulle behövas.
SIM-kortet kommer i alla nödvändiga storlekar för att passa oavsett vilken mobil du har. Kontakter, bilder, appar och liknande sparas vanligtvis på telefonen, men dubbelkolla gärna att allt hänger med. Om du saknar något kan du enkelt flytta över det från ditt SIM-kort till din telefon.
Aktivera surf och MMS
I de allra flesta fall aktiveras mobildata och MMS automatiskt på ditt abonnemang. Men i vissa fall behöver du hjälpa telefonen på traven att hitta rätt inställningar. Vi har samlat surf- och MMS-inställningarna i enkla guider.
Aktivera mina sidor
Att skapa ett konto på Mina sidor är ett smart move! På Mina sidor hittar du din PUK-kod. Här kan du också kolla din förbrukning och sparade surf, ladda hem fakturakopior och byta surfmängd. Och om din mobiltelefon skulle komma bort, är det på Mina sidor du spärrar ditt SIM-kort.
Värva vänner och få gratismånad
Vi bjussar på en månadsavgift varje gång du värvar en vän. Dessutom får den ”nya fellon” en extra månad till halva priset. Du behöver skapa ett konto på Mina sidor för att hämta din unika värvningslänk.
Röstbrevlåda
Aktivera din röstbrevlåda genom att ringa 144 och följ stegen. Vill du läsa instruktionerna eller veta mer om hur du använder röstbrevlådan kan du ladda ner vår enkla guide.
Ändra till autogiro eller e-faktura
Har du valt att betala ditt abonnemang med faktura, men vill byta till autogiro eller E-faktura? Det går smidigt att lösa! Ansök genom att logga in på din internetbank, sök Fello som betalningsmottagare och fyll formuläret.
Din första faktura
Om du valt att betala med faktura så kan din första faktura innehålla avgifter för mer eller mindre än en månad. Det beror på när i månaden ditt abonnemang aktiverades. Vi har samlat allt du kan vilja veta om din första faktura.
Saldo via SMS
Om du vill få information om din förbrukning för innevarande månad kan du skicka ett SMS till nummer: 2222 med texten ”Saldo” så kommer du att få ett svar tillbaka med månadens förbrukning.
Till dig som betalar med kort
Tänk på att ditt abonnemang kan vara spärrat för viss typ av trafik, så som utlandstrafik och betaltjänster. Kontakta oss på kundservice om du vill ha hjälp hur man kan gå tillväga för att aktivera dessa tjänster.
Abonnemang till person under 18 år
Har du beställt ett abonnemang till ditt barn? Tänk på att du som signerat avtalet är betalningsansvarig för abonnemanget även om det används av någon annan. Du kan undvika ovälkomna avgifter genom att spärra abonnemanget för betaltjänster, så som köpa extrasurf eller rösta i Melodifestivalen. Spärra via Mina sidor.
Resa utomlands
Ska du ut i vida världen? Spännande! Men vad gäller exempelvis den nya regeln om fri roaming inom EU/EES? Du är inte ensam om att undra. Därför har vi samlat fem tips på hur slipper du onödiga mobilkostnader under semestern.
Ni frågar – vi svarar
På Felloservice hittar du svar på de flesta av dina frågor – dygnet runt. Och saknar du någon information så hör gärna av dig till oss, vi fyller på efter hand.
Kontakta oss
Hello! Våra fellohjärtan slår extraslag när vi får prata med dig och hjälpa till! Inga funderingar eller frågor är för små eller för stora. Vi är tillgängliga via telefon och chatt, så att du kan kontakta oss på det sätt du är bekvämast med.
Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar 08:00-16:00.