t.ex. abonnemang, surf, mm

Nummerflytten nekades på grund av att jag har kontantkort, hur gör jag?

Ibland kan en nummerflytt inte ske eftersom numret är kopplat till ett okänt kontantkort. För att lösa detta behöver man registrera numret hos sin nuvarande operatör. Ifall du är osäker på hur du ska göra kan du alltid kontakta din nuvarande operatör och be om hjälp.

Nedan har vi samlat information hur man på enklaste via registrerar sitt kontantkort hos de flesta operatörer. 

 

Telia:

Gå till https://www.telia.se/privat/ladda/refill/registrera-refill och fyll i dina uppgifter

Halebop:

Logga in på Mitt Halebop med hjälp av Mobilt BankID.

När du är inloggad går du till fliken Abonnemang och sedan trycker du på kugghjulet till höger om Lägg till kontantkort.

För att registrera dig behöver du ha dessa uppgifter tillgängliga:

  • Ditt mobilnummer som du har hos Halebop
  • Din ICC-kod som tillhör SIM-kortet (de står på 4 rader på SIM-kortet) 

Telenor:

Skicka ett SMS med texten REG mellan PERSONNUMMER till 222 från det kontantkort som du vill registrera. Till exempel “REG 111122334567”. Registreringen sker direkt och du får sedan hem ett brev med en bekräftelse.

3:

Skicka ett SMS med texten KONTAKT till 72 000 från det kontaktkort du vill registrera. Du kommer då att få en länk där du ska fylla i din registrering.

Comviq:

Logga in på ditt konto på Comviqs hemsida. Välj “Registrera” och fyll i ditt personnummer som numret skall registreras för. 

 

Så snart som ditt kontantkort är registrerat får du gärna höra av dig till oss så gör vi ett nytt försök att ta över ditt nummer till Fello. 

 

 

t.ex. abonnemang, surf, mm