t.ex. abonnemang, surf, mm

Kan jag ta med mitt nuvarande nummer till Fello?

Absolut, det är smidigt att flytta ett befintligt nummer från en annan operatör till oss på Fello och det kostar inget att ta med sitt nummer till oss. 

Vid beställningen anger du det nummer som du vill flytta till oss och vilket datum som du önskar att nummerflytten sker. Du kan bara flytta ditt nummer på arbetsdagar och som snabbast kan ditt nummer flyttas till oss om 5 arbetsdagar. Under tiden ringer du som vanligt med ditt nummer hos nuvarande operatör. Du blir med andra ord inte utan ditt nummer. 

Vi skickar SIM-kort och välkomstbrev i god tid innan ditt nummer aktiveras hos oss. Dagen innan aktiveringen skickar vi ett SMS till dig och påminner om att det snart är dax att byta SIM-kort. 

Ett par saker som kan vara bra att se över innan du beställer abonnemang är:

1. Du har ingen bindningstid på ditt abonnemang.

2. Har du uppsägningstid? De flesta operatörer har 30 dagars uppsägningstid så vi rekommenderar alltid att man hör med sin operatör hur det ser ut. På vår hemsida kan du välja ett aktiveringsdatum upp till två månader framåt i tiden.  

3. Det nummer du vill flytta till oss är registrerat på ditt personnummer. Gäller både om det är ett abonnemang eller kontantkort. 

4. Ditt nummer är aktivt.

 

 

t.ex. abonnemang, surf, mm