t.ex. abonnemang, surf, mm

Säger ni upp mitt abonnemang om jag har Tele2?

När ditt abonnemang aktiveras hos oss så sägs det upp hos Tele2 per automatik.

Trots detta brukar vi rekommendera att man säger upp avtalet själv, detta eftersom att du kanske har en uppsägningstid på ditt avtal. Tele2 har i regel 30 dagars uppsägningstid och då kan det vara bra att säga upp avtalet hos dem och aktivera det hos oss om 30 dagar så du slipper betala dubbelt i onödan. 

För att kontakta Tele2 gör du det enklast genom att ringa till nummer 0772 25 25 25 och trycka menyval 4 - de rekommenderar att man ringer dem och avslutar sitt abonnemang då de med säkerhet har mottagit din uppsägning och påbörjat uppsägningstiden.

Det kan även vara så att du har bindningstid kvar på ditt avtal och då kan vi inte flytta över ditt nummer till oss på Fello innan bindningstiden löpt ut. 

t.ex. abonnemang, surf, mm