Betalning och leverans

Betalning

Fello erbjuder två olika betalningsalternativ för att du ska kunna välja det som passar dig bäst, faktura- och kortbetalning.

Fakturabetalning

Om du väljer betalning mot faktura görs en kreditkoll. Fakturan skickas den andra tisdagen varje månad och du betalar den fasta abonnemangsavgiften för innevarande månad. Avgifter som inte ingår i den fasta abonnemangsavgiften faktureras i efterskott. Observera att första fakturan kan innehålla mer än en månads abonnemangsavgift beroende på när du aktiverat ditt abonnemang.

E-postfaktura

Fakturan skickas kostnadsfritt (0kr) till den e-postadress du angett vid beställningstillfället.

Pappersfaktura

Väljer du att få din faktura som pappersfaktura hemskickat tillkommer en faktureringsavgift på 29:-

E-faktura

E-faktura tecknar du själv genom din internetbank utan extra kostnad.

Autogiro

Autogiro tecknar du själv genom din internetbank utan extra kostnad. Observera att det kan ta upp till fem arbetsdagar innan ditt autogiro aktiverats och månadsfakturering redan kan ha skett under dessa dagar. Beloppet dras från ditt konto på förfallodagen. Misslyckas betalningen görs ytterligare två försök, om dessa försök misslyckas skickas det en påminnelse med påminnelseavgift på 60kr till dig per post.

Kontokortsbetalning

Väljer du kontokortsbetalning via DIBS görs ingen kreditkoll och du betalar din månadsavgift i förskott varje månad. Vid beställningstillfället reserveras en krona från ditt kort. Denna reservation släpps inom ett par bankdagar. Den första debiteringen sker dagen då abonnemanget aktiveras och avser avgifter de dagar i innevarande månad som abonnemanget är aktivt. De löpande betalningarna sker i förskott tre dagar innan varje månadsskifte. Nekas den första betalningen sker ett nytt försök dagen efter, d.v.s. två dagar innan månadsskiftet, och sista försöket sker dagen innan månadsskiftet. Har inte betalning kunnat genomföras under dessa tre dagar stängs ditt abonnemang av och du måste kontakta kundtjänst för att aktivera det igen. Skulle det finnas obetalda avgifter på som avser abonnemanget som inte har debiterats kan Fello komma att skicka en maunuell faktura på detta belopp som betalas in till Fellos Bg-konto enligt uppgifter på fakturan. Väljer man att betala sitt abonnemang med kort är abonnemanget spärrat för trafik till och i utlandet samt för betalsamtal och övriga betaltjänster. Fello uppfyller kraven för PCI DSS genom DIBS samt innehar ett ssl-certifikat.


Leverans

Du har alltid fri frakt på din beställning som levereras med post direkt i din brevlåda. Har du valt att ditt abonnemang ska aktiveras direkt eller inom 15 dagar skickas ditt SIM-kort inom 5-10 arbetsdagar till den adress som angetts vid beställningstillfället. Om nummerflytt (portering) beställts kan ytterligare leveransdagar tillkomma. Vid en begärd nummerflytt (portering) av ditt befintliga mobilnummer till Fello skickar vi ett SMS till dig när porteringen är godkänd och meddelar vilket datum ditt Fello- simkort aktiveras. Om nummerflytten nekas av din nuvarande operatör kontaktar vi dig och meddelar vad som orsakade att nummerflytten nekades så du kan ta kontakt med din nuvarande operatör. Vid eventuella förseningar med din leverans meddelar vi dig per e-post eller sms.

Har du valt ett aktiveringsdatum mer än 15 dagar fram i tiden skickas ditt SIM-kort ca 10 dagar före aktiveringsdatumet.

Som ny kund erbjuder Fello just nu 50% rabatt på abonnemanget i två månader. Denna rabatt gäller dig som ny kund och kan bara utnyttjas en gång per abonnemang och kund.


Ångerrätt

Om du köpt en produkt eller ett abonnemang från Fello på annat sätt än i butik, t.ex. på internet eller över telefon, har du rätt att ångra ditt köp.

Vid köp av abonnemang

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar räknat från dagen då avtalet med Fello ingicks (vanligtvis den dag du köpte abonnemanget). SIM-kort, koder och annan dokumentation som du mottagit från Fello ska skickas tillbaka till Fello. Du betalar för returfrakten och är ansvarig för att försändelsen kommer fram till Fello. Har du betalat något i förskott, innan du ångrar dig, kommer Fello att återbetala samma summa. Återbetalning sker inom 14 dagar räknat från den dag Fello tog emot returen.

Har du börjat använda abonnemanget innan du ångrar dig kommer Fello att ta betalt för den användningen.

Hur du ångar ditt köp

Du ångrar ditt köp genom att, inom 14-dagarsfristen, skriftligen meddela Fello att du önskar ångra dig. Vi rekommenderar att du gör det genom att skicka ett e-post till hello@fello.se. Fello kommer då att förse dig med ett returnummer och en returadress.