Fello logotyp
logo

Storyn bakom Fello

Alltihop började när Lisa bytte till ”marknadens billigaste abonnemang” (så stod det i annonsen). Gissa om hon blev besviken när den första fakturan kom. Istället för att sänka sina kostnader var de nu högre än någonsin. Lisa sa såklart upp abonnemanget och i operatörens kundtjänst fick hon svaret ”du vet att vi har billigare abonnemang va?”. Känslan när man blivit grundlurad ska ingen behöva uppleva.

logo

En idé vi inte kunde släppa

Det här var 2013, när Lisa fortfarande pluggade och John jobbade i en helt annan bransch. Slumpen spelade in – samtidigt som Lisa hade sin dåliga upplevelse av att byta abonnemang såg John en annons om att det var möjligt att starta en ny mobiloperatör i Telias nät. Vi förundrades över att branschen kunde ha så missnöjda kunder och ändå tuffa på som inget hänt. När vi väl fått idén kunde vi inte släppa den. Vi tyckte att det var konstigt att ingen hade tänkt på det tidigare: en mobiloperatör som behandlade sina kunder som vänner. En mobiloperatör utan finstilta texter, asterisk-stjärnor och krångliga villkor.

logo

Att förändra branschen!

Efter det första mötet hos Telia följde 12 månader av hårt arbete, skratt, gråt och sömnlösa nätter innan vi var redo att lansera Fello. Vi gav oss in i en bransch dominerad av jättar med stora marknadsföringsbudgetar och massor av resurser. Men vi brann för kundservice och hade en tydlig vision: att förändra branschen! När den första ordern kom in via hemsidan höll John på att fälla en tår och skrek ”Det här kommer att fungera!”.

Våra fellos gör att vi lyckas

Vi gör det här tillsammans med våra kunder – våra fellos! Det började med att vi bjöd in våra barndomsvänner och att vi kände de första hundratalet fellos vid namn och det fortsätter med att alla våra heltidsanställda dagligen pratar med våra fellos. Om deras abonnemang, om hur vi kan utveckla vår tjänst och om livet. Vi vet att det är våra fellos som gör att vi lyckas och i gengäld försöker vi alltid att göra det lilla extra för dem. /Lisa & John

Kontakta oss

Vår felloservice har öppet alla vardagar 9-17 och finns på telefon, mail, chatt och sociala medier.

Mina sidor

På Mina sidor kan du hantera ditt abonnemang, se din förbrukning och hämta dina fakturor.

Täckningskarta

Fello går i Telias nät. Här presenterar Telia sin täckning av mobilsurf och samtal.

Inställningar för surf och MMS

Här hittar du APN-inställningar för surf och MMS.

Fello en del av Telia Sverige AB
Vera Sandbergs Allé 5C
411 33 Göteborg
Kundnöjdhet

Hos Fello värdesätter vi våra fellos åsikter. Vi finns att recensera på Trustpilot, en oberoende omdömescommunity, med nolltolerans mot falska omdömen. Det tycker vi är schysst!


4.5 stjärnor

Baserat på 480 omdömen.

Se alla omdömen här

trustpilot logo
Följ Fello

Vi finns även på sociala medier. Följ oss gärna för uppdateringar och det senaste från kontoret.

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Copyright Telia Sverige AB 2020 - All rights reserved