image description

Den utlösande faktorn

Alltihop började när Lisa bytte till ”marknadens billigaste abonnemang” (så stod det i annonsen). Gissa om hon blev besviken när den första fakturan kom. Istället för att sänka sina kostnader var de nu högre än någonsin. Lisa sa såklart upp abonnemanget och i operatörens kundtjänst fick hon svaret ”du vet att vi har billigare abonnemang va?”. Känslan när man blivit grundlurad ska ingen behöva uppleva.



								image description

En idé vi inte kunde släppa

Det här var 2013, när Lisa fortfarande pluggade och John jobbade i en helt annan bransch. Slumpen spelade in – samtidigt som Lisa hade sin dåliga upplevelse av att byta abonnemang såg John en annons om att det var möjligt att starta en ny mobiloperatör i Telias nät. Vi förundrades över att branschen kunde ha så missnöjda kunder och ändå tuffa på som inget hänt. När vi väl fått idén kunde vi inte släppa den. Vi tyckte att det var konstigt att ingen hade tänkt på det tidigare: en mobiloperatör som behandlade sina kunder som vänner. En mobiloperatör utan finstilta texter, asterisk-stjärnor och krångliga villkor.



								image description

Att förändra branschen!

Efter det första mötet hos Telia följde 12 månader av hårt arbete, skratt, gråt och sömnlösa nätter innan vi var redo att lansera Fello. Vi gav oss in i en bransch dominerad av jättar med stora marknadsföringsbudgetar och massor av resurser. Men vi brann för kundservice och hade en tydlig vision: att förändra branschen! När den första ordern kom in via hemsidan höll John på att fälla en tår och skrek ”Det här kommer att fungera!”.


Våra fellos gör att vi lyckas

Vi gör det här tillsammans med våra kunder – våra fellos! Det började med att vi bjöd in våra barndomsvänner och att vi kände de första hundratalet fellos vid namn och det fortsätter med att alla våra heltidsanställda dagligen pratar med våra fellos. Om deras abonnemang, om hur vi kan utveckla vår tjänst och om livet.

Vi vet att det är våra fellos som gör att vi lyckas och i gengäld försöker vi alltid att göra det lilla extra för dem.

/Lisa & John

lisa@fello.se
john@fello.se